تعلیق مستقل

تعلیق چرخ نقش مهمی در شاسی وسیله نقلیه دارد. این تعلیق رابطه بین چرخ ها و بدنه خودرو را برقرار می کند و تمامی نیروها و گشتاورها را بین چرخ ها و بدنه منتقل می کند. تعلیق چرخ برای اطمینان از ایمنی و بیشترین میزان راحتی ممکن در رانندگی به کار گرفته می شود. بین تعلیق های مستقل، محورهای ثابت و محورهای چرخشیشعاعی تفاوت هایی وجود دارد.

اگر محور (اکسل) مورد بررسی محور رانندگی باشد، باید مطمئن شود که نیروی راندن از موتور به چرخ ها منتقل می شود. همچنین، محور جلویی حرکات چرخشی را به چرخ ها انتقال می دهد.


کارکرد

در  تعلیق های مستقل، هر دو چرخ قرار گرفته بر هر محور به صورت مستقل از یکدیگر معلق می شوند. وضعیت هر چرخ مستقل از دیگری است. این استقلال و کم بودن وزن فنر (وزن اجزایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تماس با سطح جاده هستند مانند لاستیک، رینگ ها و سیستم ترمز) در برابر سیستم های تعلیق اشتراکی به صورت محور ثابت یک مزیت است.


ایمنی

تعلیق چرخ وسیله ای برای اطمینان یافتن از رانندگی ایمن و در نتیجه ایمنی مسافر است. عملکرد نامناسب یا همراه با خطا در یکی از اجزای تعلیق چرخ می تواند نتیجه وحشتناکی برای ایمنی جاده ای که خودرو در آن است ایجاد کند. برای جلوگیری از ایجاد خطرات، مهم است که افراد آموزش دیده بر روی شاسی کار کنند. آن ها باید به صورت منظم تمامی اجزا را بازرسی و تست کنند. استفاده از محصولات شرکت های شناخته شده تامین کننده تجهیزات اورجینال اجباری است.


محافظت از محیط زیست

استفاده از مفاصل به طور دائم روانکاری شده از منابع محافظت کرده و از آلودگی محیط زیست ناشی از روغن کاری بیش از حد جلوگیری می کند.


حفظ ارزش

بالاترین سطح تکنولوژی در خودروهای مدرن استفاده می شود. این امر، سرویس دهی طولانی مدت را تضمین می کند و به نوبه خود، کمک می کند تا کاهش ارزش اتومبیل متوقف شود.

منبع: کارلَکس carlax.ir

نظر شما

چهار × چهار =