خودروی پورشه

پورشه یا پورش از برترین خودروهای اسپرت و لوکس در جهان است که همواره با کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده ی خود، توجه علاقه مندان خودرو را جلب نموده است.

کمپانی پورشه در سال ۱۹۷۲ با مشارکت فردیناند الکساندر پورشه و محمد هدایتی شروع به کار کرد. پایگاه اصلی این کمپانی در لودویگزوبورگ آلمان مستقر است. این شرکت شناخته شده و معتبر تاکنون ۱۶ بار موفق به کسب مقام قهرمانی در مسابقات لمانز شده است. از دیگر موفقیت های پورشه می توان به ساخت موتور مک لارن برای مسابقات فرمول یک اشاره کرد.

در ادامه به ضرورت تعمیر و نگهداری پورشه می پردازیم.

تعمیر و نگهداری پورشه

تعمیر و نگهداری پورشه

گاهی بنا به دلایلی نظیر پایین بودن کیفیت و زمان تعویض روغن موتور و شرایط محیطی نامناسب و توجه نکردن به سرویس های دوره ای توصیه شده توسط کمپانی پورشه، موتور این خودروها در ایران دچار صدماتی می شوند. تعمیرات موتور خودروهای لوکس نظیر پورشه امری بسیار حساس بوده و باید به دست افراد متخصص و با تجربه در این زمینه سپرده شود.

از نکات قابل ذکر دیگر اینکه موتورهای توربو دار کمپانی پورشه که امروزه بسیار مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند و از صرف وقت و هزینه ی زیاد دارنده ی خودرو جلوگیری می کنند، نباید در دورهای بالا خاموش شوند. چون در این صورت عمل روغن کاری توربو شارژ متوقف می شود در حالیکه توربین با سرعت بالایی همچنان در حال دوران است. پس حتما صبر کنید تا دور موتور پایین بیاید و سپس موتور را خاموش کنید.

 تعمیر و نگهداری پورشه

باتری خودروهای پورشه

از دیگر مشکلات به وجود آمده در موتور خودروهای پورشه، عدم توجه به عمر باتری و در نتیجه سیستم کنترل وایر کاندیشنر و keyless میباشد، اینکه خودرو به سهولت استارت می زند دلیلی بر سالم و بی نقص بودن باطری نیست. نوسانات ولتاژ و جریان در باتری های معیوب و یا تاریخ گذشته باعث صدمه دیدن نرم افزارهای خودرو شده و پس از آن سبب خراب شدن سخت افزارها نیز می شود. پس بار دیگر این نکته را ذکر می کنیم که انجام سرویس های دوره ای مشخص شده توسط کمپانی پورشه در سالم نگه داشتن این خودروها امری ضروری و حیاتی است و یک بی توجهی ساده ممکن است خسارات چند میلیونی و هنگفتی را برای صاحب خودرو به همراه داشته باشد.

برخی از مشکلات سیستم تعلیق پانامرا

آسیب رسیدن به سیستم تعلیق از بزرگترین مشکلات پانامرا می باشد که بیشتر روی محور جلویی رخ می دهد. برای به حداقل رساندن این آسیب های جدی لازم است حالت های ارتفاع را متناسب با وضعیت سطوح خیابان ها تنظیم نمایید. همچنین از سیستم های اسپرت و اسپرت پلاس خودرو تنها در مواقع نیاز استفاده کنید و اینکه ارتفاع را در مواقعی که خودرو را به مدت طولانی در پارکینگ قرار می دهید، کاملا پایین بیاورید. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در هر ۴۰ هزار کیلومتر، سیستم تعلیق پورشه نیاز به کنترل دارد تا در صورت آسیب به یکی از کمک های خودرو، سریعتر رفع شده و موجب خرابی پمپ اصلی نشود. توجه داشته باشید که اگر موقع جک کردن پانامرا، سیستم تنظیم ارتفاع فعال باشد حتما صدمه خواهد دید، پس ابتدا سوئیچ بسته و سپس یکی از درهای خودرو را باز بگذارید تا سیستم تنظیم ارتفاع فعال نشود.

امیدواریم خواندن این مطلب برای صاحبان و تعمیرکاران این خودروی لوکس و پرطرفدار مفید و مثمر ثمر واقع شده باشد.

لیست بهترین تعمیرگاه های پورشه را در این صفحه بیابید.

منبع: کارلَکس carlax.ir
(انتشار مقاله با ذکر منبع بلامانع است)