تعمیر و نگهداری بنز

همانطور که می دانیم مقاومت، کیفیت و زیبایی محصولات کمپانی مرسدس بنز زبانزد همه ی جهان است و نشان ستاره سه پر آلمانی ها بر روی خودرو، ضمانت کیفیت و کارایی بالای آن است. از عمده مشکلات خودروی فوق العاده محبوب بنز در ایران می توان به مشکل کیفیت سوخت آن اشاره کرد که در مواقعی حتی با مصرف بنزین های سوپر، موجب روشن شدن چراغ چک و ضعیف کار کردن موتور در دوره ای میانی و پایین می شود. سرویس های غیر حرفه ای و تقلبی بودن روغن موتور نیز می تواند به بخش vvt و کمپرسور بنز صدمه رسانده و اگر سریعتر جهت تعمیر آن اقدام نشود، ممکن است خسارات سنگینی به قطعات اصلی موتور وارد شود. در بعضی مواقع شستشوی بد و غیر حرفه ای موتور بنز ممکن است آسیب جدی به بخش برق و الکترونیک موتور، مانند خراب شدن جعبه تقسیم در داخل موتور، وارد کند. پس مراقب باشید که هنگام شستشو از مواد مخصوص موتور شوی استفاده کرده و متناسب با موازین ایمنی خودروی خود را بشویید. هر آنچه که درباره تعمیر و نگهداری بنز باید بدانید.

تعمیر و نگهداری بنز و تعمیر و نگهداری بنز کلاس E

تعمیر و نگهداری بنز کلاس E

خودروهای بنز کلاس E یکی از پرفروش ترین محصولات کمپانی مرسدس بنز هستند که تقریبا ۲۵ سال است که حضوری پررنگ در بازار جهانی خودرو داشته و از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. بنز کلاس E خودروهای کوپه، واگن و سدان را شامل می شود که از تنوع محصول زیادی برخوردار است. از نظر حجم، موتور خودروهای بنز کلاس E، بیشتر از ۲ لیتر بوده و از این رو به دلیل حجم موتور بیشتر و داشتن مشخصات فنی قدرتمندتر، هزینه ی نگهداری خودروهای بنز کلاس E به مراتب بیشتر است. پس هنگام خرید به این نکات توجه داشته باشید.

تعمیر و نگهداری بنز و تعمیر و نگهداری بنز کلاس E

هزینه های تعمیر و نگهداری بنز در ایران و خارج

در حالت کلی می توان گفت خودروهای بنز نسبت به خودروهای سایر کمپانی ها هزینه ی تعمیر و نگهداری بالاتری دارند. طبیعی است وقتی که شما خواهان خرید خودرویی لوکس و با کیفیت، با امکانات و قابلیت های فنی زیاد مانند خودروهای بنز کلاس E هستید، هزینه ی تعمیر و نگهداری این خودرو را نیز پذیرفته اید. هزینه ی نگهداری یک بنز کلاس E در خارج از ایران به طور میانگین سالانه حدود ۱۲ هزار دلار می باشد که معادل ۱۵۰ میلیون تومان بوده و مبلغ سنگینی است؛ اما در حقیقت در ایران این هزینه عددی نزدیک به ۸۵ میلیون تومان خواهد بود و از موارد موثر در این هزینه، نوع موتور و توربو شارژ بودن آن است که امروزه خودروهای بنز کلاس E همگی مجهز به موتور توربو می باشند.

هزینه های لوازم جانبی مرسدس بنز

پیدا کردن و خرید لوازم جانبی خودروهای لوکس مانند بنز در ایران کار بسیار دشواری است. داشتن مشکلات گمرکی، مافیای دلال ها و تحریم هایی که همه روزه اعمال می شود، قیمت لوازم جانبی این خودروها را بسیار گرانتر کرده است. مشکل دیگر بازار خرید لوازم جانبی خودروهای لوکس، فرصت طلبی دلالان و وارد کردن اجناس تقلبی و بی کیفیت به جای جنس اصل می باشد. این موضوع باعث شده است که خریداران و صاحبان خودروهای بنز در قبال خرید قطعات و لوازم با کیفیت و اصل، هزینه های چند برابر و هنگفتی را بپردازند. حتی برای یک تعویض روغن ممکن است حدود ۵ تا ۷ میلیون هزینه کنند.

بنا به آنچه گفته شد، تعمیرات تخصصی خودروی بنز را به دست هرکسی نسپارید و حداقل تعمیرگاهی مراجعه کنید که در قبال هزینه ای که پرداخت می کنید، ضامن سلامت خودرویتان باشد و به سال نکشیده دوباره خراب نشود. سرویس های دوره ای بنز را حتما چند وقت یکبار انجام دهید تا یک بی توجهی ساده موجب ایجاد خسارات بزرگتر نشود.

 

لیست بهترین تعمیرگاه های مرسدس بنز را در این صفحه بیابید.

منبع: کارلَکس carlax.ir
(انتشار مقاله با ذکر منبع بلامانع است)