تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW)

همانطور که میدانید موتور قسمت اصلی و بسیار حساس یک ماشین است و اگر اختلال و ایرادی در موتور ماشین ایجاد شود ماشین از کار خواهد افتاد. پس بهتر است تعمیر موتور ماشین ها به خصوص موتور بی ام و را که تقریبا تعمیر ساده ای نیست به متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه بسپاریم تا مطمئن باشیم تا مطمئن باشیم بهترین عملکرد را در تعمیر موتور خواهند داشت و بدون خرابی دوباره و با اعتماد و اطمینان کامل ماشین را تحویل بگیریم. در ادامه به ضرورت تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW) می پردازیم.

تعمیر و نگهداری بی ام و (BMW) ، روش های تعمیر بی ام و

روش های تعمیر بی ام و

تمامی قطعات جانبی و یدکی BMW سری ۳، ۵ و ۶ و شاسی بلندها تقریبا در بازار موجود می باشد اما لوازم یدکی سری ۱ و ۷ نسبتا کم بوده و یافتن آن ها کمی دشوار و زمان بر است. نکته ی جالبی که وجود دارد این است که در سال های اخیر که بازار خودروهای کره ای داغ شده است، فروشندگان لوازم جانبی خودرو از فرصت استفاده کرده و قطعات یدکی کره ای را گرانتر از قطعات اصل آلمان می فروشند! و دلیل آن باور غلط مردم است که فکر می کنند قطعات کره ای ارزان تر از آلمانی و ژاپنی می باشد. از این رو قیمت بلبرینگ و لنت بی ام و از هیوندای سوناتا ارزانتر است‌.

در زیر به بررسی چند مورد از رایج ترین اشکالات ایجاد شده در موتور خودروها و به ویژه خودروهای بی ام و می پردازیم.

اشکالات عمده ی (BMW X3 (2010-2005

ب ام و x3 از شاسی بلندهای کراس اوور است که ایرانیان علاقه ی خاصی به این مدل بی ام و دارند و در دو نوع ۲/۵ و ۳ لیتری با آپشن های ویژه ای موجود می باشد؛ اما یکی از اشکالات رایج و شایع که عمدتا در بی ام و x3 ها رخ می دهد، خراب شدن توربین و اجرای جعبه دنده یا گیربکس آن و مجموعه دیفرانسیل خودرو می باشد. دلیل این خرابی این است که x3 با تمام قابلیت ها و آپشن های حرکتی بالایی که دارد، قابلیت شتاب گیری خیابانی به طور پی در پی مانند خودروهای سدان و کوپه را ندارد. در واقع زمانیکه تحت فشار قرار می گیرد و بعضی از رانندگان همان فشاری که به ۳۳۰i وارد می کنند به x3 هم اعمال می کنند، خودرو دچار مشکل می شود چرا که این فشار متناسب با ساختار یک شاسی متوسط یا کراس اوور نیست و به همین دلیل بیشتر مراجعات جهت تعمیر BMW X3 برای تعمیر گیربکس یا سیستم انتقال قدرت آن می باشد.

گریس زدن موتور بی ام و

گریس زدن اصطلاحی است که تعمیر کاران به سفت شدن روغن موتور در داخل موتور می گویند و دلیل آن هم دیر به دیر عوض کردن و همچنین تقلبی بودن و کیفیت پایین روغن موتور است. زمانی که موتور گریس می زند، روغن در بخش بالای سرسیلندر یعنی مجاری پایین کارتل و درون بلوک سفت شده و بر روی پمپ روغن فشار می آورد و با این صورت در زمانی کوتاه روانکاری دچار مشکل شده و موتور می سوزد که هزینه های هنگفت تعمیر موتور را در بر دارد. گریس زدن ارتباطی با سن و سال خودرو ندارد و حتی برای مدل های ۲۰۱۲ هم ممکن است پیش بیاید. تعمیرات سنگین و خسارت باری که با یک توجه ساده و حواس جمعی می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

علائم کم شدن روغن گیربکس

اگر گیربکس دچار ایراد شود خودرو علائم متفاوتی از خود نشان می دهد؛ مثلا حس کردن صدای سایش در هنگام تعویض دنده یا لرزش و تکان خوردن کاملا محسوس خودرو هنگام تعویض دنده در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک که این علائم بیانگر این هستند که موتور خودروی شما نیاز به تعمیر دارد.

لیست بهترین تعمیرگاه های بی ام و BMW را در این صفحه بیابید.

منبع: کارلَکس carlax.ir
(انتشار مقاله با ذکر منبع بلامانع است)

 

نظر شما

20 − سیزده =