همانند اتصالات تحمل بار بین چرخ ها و بدنه، محورها نقش کلیدی در سیستم شاسی دارند. محورها تمامی نیروها و گشتاورها را بین چرخ ها و بدنه خودرو انتقال می دهند. بین تعلیق های مستقل، محورهای ثابت و محورهای میله پیچشی تفاوت هایی وجود دارد. به صورت کلی، محورهای عقبی میله پیچشی نوع دیگری از محور ثابت هستند.


کارکرد

محورهای عقب میله پیچشی فقط به عنوان محور پشتی برای خودروهای محورجلو استفاده می شوند. آن ها به صورت عمده در خودروهای کوچک یا ماشین ها با قطعات متراکم وجود دارند و رابطه بین چرخ ها و بدنه را برقرار می کنند. محورهای عقب میله پیچشی باید به صورت قابل اطمینان تمامی نیروها و گشتاورها را بین چرخ ها و بدنه خودرو انتقال دهند. این محورها عمدتا از دو بازوی خمشی و سفت پیچیده شده و یک پروفیل عرضی تشکیل شده است که دو بازو را با سختی پیچشی کم متصل می کند.


ایمنی

تعلیق چرخ وسیله ای برای اطمینان یافتن از رانندگی ایمن و در نتیجه ایمنی مسافر است. عملکرد نامناسب یا همراه با خطا در یکی از اجزای تعلیق چرخ می تواند نتیجه وحشتناکی برای ایمنی جاده ای که خودرو در آن است ایجاد کند. برای جلوگیری از ایجاد خطرات، مهم است که افراد آموزش دیده بر روی شاسی کار کنند. آن ها باید به صورت منظم تمامی اجزا را بازرسی و تست کنند. استفاده از محصولات شرکت های شناخته شده تامین کننده تجهیزات اورجینال اجباری است.


محافظت از محیط زیست

استفاده از مفاصل به طور دائم روانکاری شده از منابع محافظت کرده و از آلودگی محیط زیست ناشی از روغن کاری بیش از حد جلوگیری می کند.


حفظ ارزش

بالاترین سطح تکنولوژی در خودروهای مدرن استفاده می شود. این امر، سرویس دهی طولانی مدت را تضمین می کند و به نوبه خود، کمک می کند تا کاهش ارزش اتومبیل متوقف شود.

محور عقب میله-پیچشی کارلکس carlax.ir

منبع: کارلَکس carlax.ir

نظر شما

5 × 3 =