محور ثابت

تعلیق چرخ، رابط بین بدنه خودرو و چرخ هایش است. در بین محورهای تعلیق مستقل و چرخشیشعاعی، محورهای ثابت از مهمترین ساختارها هستند. محورهای ثابت در اتومبیل های تجاری و off-road به دلیل ساختار با دوام آن ها استفاده می شوند. در خودروها، تقریبا به صورت کلی با تعلیق های مستقل جایگزین شده اند.


کارکرد

تعلیق چرخ رابطه بین چرخ ها و بدنه خودرو را برقرار می کند و تمامی نیروها و گشتاورها را بین چرخ ها و بدنه منتقل می کند. در محورهای ثابت، چرخ ها در هر محور به صورت ثابت توسط رابط محور به هم وصل شده اند. این اتصال می تواند فنری یا بدون فنر باشد. در محورهای محرک، رابط محور، انتقال محور را نیز در بر می گیرد. مهمترین مزیت محورهای ثابت، جبران قابل قبول نیروهای وارده در حین شروع به کار و ترمز است. برعکس، معایب آن شامل جرم زیاد بدون فنر، نیاز به فضای زیاد برای رابط محور زمانی که می پیچد و تداخل متقابل همه چرخ ها بر یک محور می افتد.


ایمنی

تعلیق چرخ وسیله ای برای اطمینان یافتن از رانندگی ایمن و در نتیجه ایمنی مسافر است. عملکرد نامناسب یا همراه با خطا در یکی از اجزای تعلیق چرخ می تواند نتیجه وحشتناکی برای ایمنی جاده ای که خودرو در آن است ایجاد کند. برای جلوگیری از ایجاد خطرات، مهم است که افراد آموزش دیده بر روی شاسی کار کنند. آن ها باید به صورت منظم تمامی اجزا را بازرسی و تست کنند. استفاده از محصولات شرکت های شناخته شده تامین کننده تجهیزات اورجینال اجباری است.


حفظ ارزش

بالاترین سطح تکنولوژی در خودروهای مدرن استفاده می شود. این امر، سرویس دهی طولانی مدت را تضمین می کند و به نوبه خود، کمک می کند تا کاهش ارزش اتومبیل متوقف شود.


محافظت از محیط زیست

استفاده از مفاصل به طور دائم روانکاری شده از منابع محافظت کرده و از آلودگی محیط زیست ناشی از روغن کاری بیش از حد جلوگیری می کند.

منبع: کارلَکس carlax.ir

نظر شما

15 − 15 =