حامل چرخ

قسمتی از تعلیق چرخ که بلبرینگ های چرخ را ساپورت می کند به عنوان حامل چرخ شناخته می شود.


کارکرد

وظیفه حامل چرخ ساپورت کردن از بلبرینگ چرخ ماشین و در نتیجه خود چرخ نیز است. دیسک ترمز، گیربکس ترمز و شفت درایو (در اکسل های محرک) هم مربوط به حامل چرخ هستند. طیف گسترده ای از راه حل های هندسی برای مطابقت با مفهوم اکسل مورد نظر وجود دارد.

تمامی حامل های چرخ در اکسل های محرک دارای یک قوس برای بلبرینگ چرخ برای نصب شدن هستند و پین های اتصال شفت درایو از طریق آن هدایت می شوند. در اکسل های محرک، قسمت های داخلی بلبرینگ چرخ می چرخند. در اکسل های غیرمتحرک، یا قسمت داخلی و یا خارجی می توانند بچرخند. حامل های چرخ در اکسل های غیرمتحرک معمولا دارای یک پین برای نصب بلبرینگ چرخ هستند.

رابط های پیچیده ای با بازوی کنترل، گیربکس های ترمز، شفت درایو (در صورت وجود) و فنرهای یکپارچه (strut) باید زمانی که شاسی طراحی می شود، به صورت دقیق به یکدیگر متصل شوند. حامل چرخ باید تا حد امکان سبک باشد زیرا تنها وسیله جذب تعلیق / شوک در هر مورد لاستیک است (وزن بدون فنر).

مواد

حامل های چرخ مدرن و امروزی از آلومینیوم یا فولاد ساخته می شوند. مواد استفاده شده برای حامل های چرخ باید نیازمندی های خاصی را برآورده کنند. به عنوان مثال، این مواد باید به صورت ویژه سفت و سخت باشند. علاوه بر آن، باید مقاوم در برابر خوردگی باشند. مواد ایده آل و روش های تولید به فاکتورهای زیر وابسته اند:

  • ویژگی های مواد
  • بار چرخ ها
  • وزن
  • هزینه

برای مثال، حامل های چرخ ساخته شده از فولاد آهنگری شده زمانی که بار چرخ زیاد باشد مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، حامل های چرخ ساخته شده از آلومینیوم در مواردی که ساخت از مواد سبک اهمیت دارد، استفاده می شود. روش ریخته گریسرد زمانی که وزن و هزینه باید متوسط باشد مورد استفاده قرار می گیرد.


ایمنی

حامل های چرخ به میزان قابل توجهی مسئول ایمنی فعال هستند، که به همین دلیل مواد مورد استفاده نیازمند چنین شرایط سختگیرانه ای هستند.

حامل چرخ

منبع: کارلَکس carlax.ir

نظر شما

13 − 2 =