تعمیر گیربکس بنز

تعمیر گیربکس بنز یکی از مهم ترین سوال ها و دغدغه کسانی که ماشین بنز سوار می شوند هست تو این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم

 

آیا با گیربکس بنز خود مشکلی دارید؟

 

سیستم انتقال قدرت یک سیستم ضروری در ماشین شما است بنابراین می تواند به درستی کار کند. سیستم انتقال قدرت وظیفه تعویض دنده و اطمینان از حرکت رو به جلو خودرو را بر عهده دارد. گیربکس ماشین بسیار پیچیده است و دارای قسمتهای مختلف است. اگر آنها شروع به شکستگی کنند ، تشخیص اینکه مشکل چیست دشوار است. علاوه بر این ، اگر به تعمیر گیربکس مرسدس نیاز دارید ، به احتمال زیاد با برخی هزینه های گران روبرو خواهید شد. اگر گیربکس شما خراب است ، می خواهید در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنید تا از مشکلات بدتری جلوگیری کنید. تعمیر گیربکس مرسدس آسان نیست ، بنابراین شما می خواهید ماشین خود را به یک مکانیک معتمد ببرید تا مشکل دقیق را تشخیص تا شما را از چگونگی رفع این مشکل آگاه سازد

 

gearbox

 

علائم یک گیربکس معیوب بنز چیست؟

 

سطح روغن جعبه دنده را هم بررسی کنید. ممکن است جعبه دنده دچار ترک، خوردگی و نشتی روغن شده باشد. گاهی اوقات هم نشتی در یکی از قطعات یا اتصالات جعبه دنده است که به راحتی قابل تعویض و برطرف کردن است. پس بی معطلی به سراغ تعمیرکار بروید تا محل اصلی را تشخیص دهد. به خاطر داشته باشید که کمبود روغن باعث گرم شدن بیش از حد گیربکس می شود و تعویض دنده را سخت می کند. کم شدن روغن گیربکس، برابر با مرگ گیربکس اتوماتیک است.

لغزش گیربکس از جمله مشکلاتی است که ممکن است هر کسی با آن مواجه نشود. اگر با گرفتن پدال گاز، تغییری در سرعت خودرو ایجاد نشد، گیربکس شما لغزش دارد. در چنین مواقعی نباید رانندگی کنید، زیرا لغزش جعبه دنده به سرعت روی کلاچ اثر می گذارد و آن را دچار ساییدگی می کند. اگر تعویض دنده به راحتی انجام نشود و با ضربه ای غیر طبیعی همراه باشد، جعبه دنده خودرو به اصطلاح، تقه می زند.

 

 

عوامل خرابی گیربکس اتوماتیک بنز

جعبه دنده اتوماتیک، همان طور که از نامش پیداست، عملکردی خودکار دارد. مهم ترین عملی که باید برای مراقبت از این سیستم انجام داد، نداشتن تغییر در حالت های ناگهانی و عدم استفاده از حالتی مغایر با شرایط خودرو است.

با مطالعه موارد زیر، بیشتر متوجه این نکته خواهید شد:

  • وقتی در وضعیت خلاص، پا روی پدال گاز گذاشته اید، حالت D) Drive) را انتخاب نکنید.
  • در زمان حرکت خودرو، دنده جعبه دنده (P, R, N, D) را تغییر ندهید.
  • قبل از توقف کامل خودرو، حالت P) Park) را فعال نکنید.
  • در سرازیری ها، از حرکت با دنده خلاص بپرهیزید.
  • سرویس های دوره ای و استفاده از روغن مخصوص هر خودرو را فراموش نکنید.

 

راجع به روغن گیربکس بنز میدانید؟

روغن گیربکس معمولا از نوع واسکازین است که طول عمر واسکازین نسبت به روغن موتور بیشتر است زیرا این روغن در بخش های داغ موتور درگیری ندارد و در صورتی که روغن موتور بنز را تعویض کردید از تعمیرکار بخواهید که روغن گیربکس را هم چک کند که در صورت کمبود روغن مناسب گیربکس بنز را به آن اضافه کند.

این امر معمولا در سرویس دوره ای بنز انجام می شود ولی بازهم میتوانید به تعمیرکار متخصص مورد نظرتان تاکید کنید تا این کار را برای شما انجام دهند. معمولاً زمان تعویض روغن گیربکس بنز بعد از ۳۰ هزار کیلومتر است که معادل یکسال میباشد. پس یادتان نرود که هر موقع روغن موتور را تعویض میکردید روغن گیربکس را هم چک کنید و حتما تعویض کنید. معمولا وقتی که موقع تعویض روغن گیربکس میرسد روغن واسکازین به رنگ تیر در می آید و بوی سوختگی می دهد.

روغن گیربکس بنز

 

برای تعمیر گیربکس بنز به کدام تعمیرگاه بنز مراجعه کنیم؟

برای تعمیر گیربکس بنز باید به تعمیرگاهی مراجعه نمایید که در این زمینه تخصص داشته باشد و آنقدر متبحر باشد که بتواند تعمیر را به صورت کاملا حرفه ای و بدون هیچ ایرادی انجام دهد مخصوصا خودروی بنز که دارای قطعاتی پیچیده است نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد.

 

نظر شما

2 + 11 =