تعمیرات گیربکس اتوماتیک
در تعمیرات خودروهای اتوماتیک از نوع تعمیرات الکتریکی ، نکاتی وجود دارد که باید مد نظر بوده و در حین کار رعایت گردند .
نکات مهم در این نوع تعمیرات :
- از جدا نمودن باطری خودرو هنگامی که موتور همچنان روشن است جدا پرهیز شود .
- کنترل یونیت را به هیچ دلیلی در مواقعی که سوئیچ باز است جدا نکنید .
- به بررسی اتصالات از نظر خوردگی آنها و یا تغییرات احتمالی در شکل ، قبل از اقدام به جا زدن کانکتور ها بپردازید .
- سه نکته مهم را در تست مدار های الکتریکی هرگز فراموش نکنید :
۱ – باطری خودرو باید کاملا شارژ باشد .
۲ – منبع ولتاژ نباید بیشتر از ۱۶۷ باشد .
۳ – به هیچ وجه از لامپ استفاده نشود .
- اگر مدارهای الکتریکی گیربکس به هر دلیلی خراب شده بودند ، حتما با دنده سه حرکت کنید .
- در مواقع خرابی مدارهای الکترونیکی گیربکس ، حداکثر سرعت برای رانندگی را زیر ۱۰۰ کیلومتر در نظر بگیرید .
گیربکس کنترل الکترونیکی
برای تعمیر گیربکس باید از قبل با چند و چون آن آشنا بود . مواردی مربوط به گیربکس های کنترل الکترونیکی :
طرح های پیچیده در نوع الکترونیکی به نسبت مدل مکانیکی ، امتیازاتی را نیز برای ما مهیا کرده است . مانند نمایش سرعت وسیله نقلیه ، موقعیت فعلی دریچه گاز ، کنترل گر های گیربکس ، میزان فشار روی پدال ، سیستم ترمز ضد قفل و … . اطلاعاتی اینچنینی می توانند به ما استراتژی مناسبی در کنترل اوضاع در هنگام تعمیر کردن بدهند .
یکی از این موارد که باید آگاه بود ، وظایف گیربکس کنترل الکترونیکی است . وظایفی مانند :
- تعویض اتوماتیک دنده
- کنترل سرعت در سراشیبی
- کاهش سایش لنت ترمز
- کاهش گشتاور ترمز در مواقع لزوم
- جلوگیری از سرعت گیری در مسیرهای مارپیچ
تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک خودروهای وارداتی در کارلکس گرد هم آمده اند.
تعمیرگاه و تعمیرات گیربکس اتوماتیک.
منبع: کارلَکس carlax.ir